Memowa siła rażenia!

  • 1
  • 12 marca 2016
mem

Robienie memów stało się ostatnie niezwykle modne. Dlaczego? Są proste, nie wymagają dużego nakładu pracy, a ich siła oddziaływania bywa ogromna. Ta najprostsza definicja nie jest jednak pełna. Dlaczego?  Z jednego prostego powodu: żeby mem działał musi być aktualny. Aktualny czyli odnoszący się do obecnej, ważnej dla grupy docelowej sytuacji. To właśnie wybór odpowiedniej sytuacji jest chyba najtrudniejszy w przygotowaniu memów.

Jak zabrać się do pracy?

  1. Znajdź ważną dla grupy docelowej sytuację.

Co to może być? Wybory parlamentarne, pierwszy dzień wiosny, wprowadzenie nowego IPhona albo dodanie przez FB nowych możliwości wyrażania opinii.

  1. Przygotuj coś prostego, dowcipnego, podejdź do siebie z dystansem. Jednym słowem poczuj FLOW.

Poczuj FLOW? To proste przy promocji sklepu ze snowboardem, ale co zrobić z markami działającymi na rynkach uważanych za „poważne”? Wszystkie rynki są poważne, tak samo jak wszyscy ludzie lubią się bawić. A to ludzie są Twoimi klientami, niezależnie czy sprzedajesz bułki, deski czy implanty stomatologiczne. (Dentysta też człowiek! – też ciężko mi w to uwierzyć ;))

Przygotowując mema pamiętaj gdzie będziesz go prezentował. Najprawdopodobniej będą to social media, a tam Twoi klienci mają konta przede wszystkim dla rozrywki. Pomóż więc im się rozerwać!

  1. Pomóż działać zaistnieć swojemu memowi!

Jeśli widzisz, że Twoje dzieło zostaje przyjęte z entuzjazmem ustaw drobną reklamę skierowaną na grupę docelową. Jeśli content jest naprawdę dobry, zdobędziesz uznanie w grupie docelowej, będzie o Tobie głośno, a przede wszystkim Twoi klienci zaczną Cię lubić. A o to przecież w tym wszystkim chodzi….

Chcesz wiedzieć więcej o moich doświadczeniach z memami:

Ludzkie oblicze marki – mem

A site-wide Call to Action Section! Have you fallen in love yet? Buy