Jak znaleźć się w pierwszej dziesiątce Google? Krótki przewodnik dla zupełnie zielonych.

  • 1
  • 21 kwietnia 2016

Pewnie nie raz zastanawiałeś się jak podnieść pozycję swojej strony w Google? Jest na to wiele różnych sposobów, a jednym z nich jest linkowanie.

Linkowanie czyli umieszczenie linku do Twojej strony internetowej na innych stronach. Linkowanie jest dla Google jak wybory. Im więcej stron linkuje do Twojej, tym bardziej jest ona wartościowa dla wyszukiwarki. ALE! W tych wyborach nie każdy głos jest równy. Powstaje więc pytanie: Na jakich stronach umieszczać linki?

  1. Strona na której chcesz umieścić linka musi być w Google!

Jeśli strona na której umieszczasz linka, nie jest zaindeksowana w wyszukiwarce, to taki link jest bezwartościowy. Sprawdzenie czy strona jest indeksowana jest bardzo proste. Wystarczy wpisać w oknie wyszukiwarki Google frazę: site://http://link do strony.

To czy w adresie wpisujesz www czy też nie, będzie zależało od adresu strony. Najlepiej skopiuj go z okna przeglądarki.

  1. Linki pochodzące z tematycznych stron są dla Google bardziej wartościowe.

Jeśli prowadzisz bloga modowego, to nie umieszczaj linków na stronach budowlanych. Naprawdę niewiele to da. Natomiast, jeżeli podlinkujesz na stronach innych blogerów, fotografów czy marek modowych, linki te będą naprawdę budowały pozycję Twojej strony w wyszukiwarce.

  1. Umieszczaj linki w różnych miejscach na stronach.

Content is king. Czyli najlepsze linki są w tekście. Niestety niewiele osób pozwoli Ci na umieszczenie linka w tekście ich strony. Jest na to jednak sposób. Spróbuj pisać gościnne artykuły. Wówczas możesz podlinkować do swojej strony w tekście artykułu.

Jeśli nie ma możliwości umieszczenia linka w tekście, zrób to w komentarzu. Ten link nie będzie tak silny, ale kilka takich linków na wartościowych stronach spełni swoje zadanie.

  1. Zbadaj jakość linków.

Jeśli w kodzie strony, na której umieszczasz linka, pojawi się coś takiego:

<a href=”http://www.example.com/” rel=”nofollow”>Treść linku</a>

Oznacza to, że roboty Google nie podążają za linkiem = link jest bezwartościowy.

  1. Linkowanie w jedną stronę.

Ty masz stronę, Twój przyjaciel ma stronę, a więc możecie sobie nawzajem podlinkować. Owszem możecie. Ale taki link jest mniej wartościowy, niż prowadzący w jedną stronę.

  1. Wiek domeny linkującej

Wybierając strony, które będą linkować do Twojej, staraj się wybierać te, które żyją od ponad roku. Takie witryny są dla Google bardziej wartościowe.

  1. Dobre witryny

Wiek to nie jedyne kryterium oceny stron internetowych. Liczy się page rank, czyli określona wartość liczbowa nadawana stronom internetowym. Im wyższy page rank, tym lepsza jakość strony. Im lepsza jakość strony, tym wartościowsze będą linki, które na niej umieścisz.

Dostępnych jest wiele darmowych narzędzi do zbadania page rank strony. Wystarczy wpisać w oknie wyszukiwarki page rank <check> <sprawdź> i otrzymasz listę darmowych narzędzi z angielskich lub polskich stron.

Wiemy już skąd linkować. Pozostaje teraz zastanowić się jak?

  1. Artykuły gościnne

O tej technice wspominałam wcześniej. Postaraj się pisać artykuły gościnne na stronach o podobnej tematyce. Jeśli jesteś programistą możesz napisać artykuł na temat podstaw tworzenia szablonów mailingowych i umieścić go na blogu o marketingu internetowym. Wachlarz możliwości jest naprawdę szeroki.

  1. Oddaj swoje produkty do recenzowania

Wiesz, że niektóre artykuły modowych blogerek są czytane przez 30 000 osób? Ich strony to naprawdę wartościowe narzędzie marketingowe. Produkujesz kosmetyki, ubrania, buty etc. Oddaj produkty do recenzji. Recenzje Twoich produktów to nie tylko sposób na zdobycie linków, ale przede wszystkim świetny sposób ich promocji.

Nie produkujesz nic? Co z tego. Szkolenia, usługi itp. też można zrecenzować. Pamiętaj jednak, żeby blog osoby recenzującej trafiał do grupy Twoich potencjalnych klientów.

  1. Komentowanie

Komentuj ciekawe artykuły, które skierowane są do Twojej grupy docelowej. W ten sposób zdobędziesz nie tylko linki, ale zaczniesz budować swoją markę.

  1. Linkowanie wewnętrzne

Może zabrzmi to dziwnie, ale umieszczanie linków na własnej stronie też ma znaczenie. Jeśli więc piszesz artykuły o tej samej tematyce, możesz je wzajemnie podlinkować.

  1. Błędy 404

Jeśli czasem zdarza Ci się usunąć artykuł, pamiętaj aby przekierować stronę z jego adresem do innej części Twojej witryny. Być może gdzieś w sieci jest link do tego artykułu, a jeśli prowadzi on do pustej witryny, nie pomoże Ci on zdobyć pierwszej 10 w wynikach wyszukiwania.

  1. Content

To co piszesz jest najważniejsze! Jeśli Twoje artykuły będą naprawdę ciekawe, odbiorcy sami zaczną je podlinkowywać, a Twoja strona zyska nowych odbiorców. Tym samym stanie się atrakcyjna dla robotów Google.

Tyle na temat linkowania. Pamiętaj, że istnieją też inne techniki budowania pozycji strony w Google. Czasem warto zadbać o audyt strony i takie jej przebudowywanie, by była atrakcyjniejsza dla robotów. Musisz wiedzieć np. że jeśli Twoja strona długo się ładuje, Google automatycznie obniża jej pozycje w wynikach wyszukiwania.

Share Button
A site-wide Call to Action Section! Have you fallen in love yet? Buy