Remarketing – jak zwrócić klienta?

  • 0
  • 13 lipca 2017

Zacznijmy od początku. Co to właściwie jest remarketing?

Najprościej mówiąc to coś, co zawróci Twojego klienta.

Wyobraź sobie, że byłeś na jakiejś stronie – najlepszym przykładem będzie tutaj allegro. Następnie w różnych miejscach w sieci widzisz pojawiającą się reklamę tej witryny. To zwykły remarketing, który jesteś szybko w stanie wdrożyć dzięki kampaniom w Google Adwords.

Kampanie remarketingowe możesz zamówić również w modelu RTB – to model zautomatyzowanego zakupu powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym w modelu aukcyjnym. W obu przypadkach (AdWords i RTB)  kupujesz swoją reklamę w różnych miejscach w sieci. Przykłady na obrazku:

Google ADSNajwiększe agencje rekomendujące jednak korzystanie z Google mówią, że miejsca, które otrzymujesz kupując reklamę w modelu RTB są znacznie gorsze. – I znacznie tańsze dodajmy.

W RTB możesz kupić kliknięcie nawet za 15 gr, podczas gdy w Adwords zapłacisz znacznie więcej. Co jeszcze? Nie przekonują mnie sugestie, że miejsca są znacznie gorsze, skoro i tak rozliczamy się za kliknięcie w reklamę, a nie za jej wyświetlenie. A jak to wygląda w praktyce? Model RTB dał mi wyższy poziom CTR (% mierzony jako = ilość klików/ilość wyświetleń reklamy). Czyli reklamy były lepiej klikane mimo podobno „gorszego miejsca”.

Kolejnym medium, które proponuje Ci działania skierowane na użytkowników, którzy byli na Twojej stronie jest Facebook. Tutaj musisz pobrać kod pixela i wrzucić go na stronę internetową, żeby zaczął śledzić ruch na Twojej witrynie. Następnie konfigurujesz reklamy na Facebooku, tak by wyświetlały się osobom, które były na Twojej witrynie.

Po co? Facebooka używamy w czasie wolnym, a mogło się zdarzyć, że osoba trafiła na Twoją stronę siedząc w pracy. Następnie wyszła ze strony i zapomniała nazwy witryny. Pamiętała jednak, że widziała gdzieś firmę X produkującą to czego szukała…Przypomnij się jej, a sprzedaż masz w kieszeni.

Remarketing Facebook

Dobra był level easy to teraz pora na coś bardziej zaawansowanego – Remarketing Dynamiczny.

Wróćmy do przykładu allegro. Byłeś na stronie i oglądałeś dwa samochody, załóżmy Audi A3 (ulubiony samochód Polek 😉) Następnie wychodzisz ze strony, a wszędzie śledzą Cię reklamy Audi A3. Nie jakieś tam Audi A3, tylko te, które widziałeś. Dodatkowo system pokazuje kolejne 3 egzemplarze tego auta i to w podobnych cenach. Jak to możliwe?

To właśnie remarketing dynamiczny. Tutaj do wdrożenia będziesz potrzebował katalogu produktów, które masz u siebie na witrynie i pomocy programisty.

Jak to działa? Remarketing dynamiczny możesz wdrożyć w 3 opisanych powyżej modelach: AdWords, RTB albo na Facebooku. To najtańsza forma reklamy, która w moich działaniach sprawdziła się najlepiej. Dodatkowo projektując remarketing dynamiczny, możesz wykluczyć pewne zdarzenia np. klient był na Twojej witrynie, oglądał produkt x i go nie kupił – wówczas dostaje reklamę, jeśli kupił -reklama nie będzie mu się pokazywała. Idźmy dalej…

Załóżmy, że sprzedajesz rowery. Klient zamówił u Ciebie rower. Trochę głupio byłoby wciskać mu drugi, prawda? Ale może potrzebuje światełek, kasku, albo rękawiczek. Przy marketingu dynamicznym możesz ustawić reklamę na komplementarne produkty i usługi. Możliwości jest pełen wachlarz. Nie wiesz, którą wybrać? Napisz do mnie.

Share Button
A site-wide Call to Action Section! Have you fallen in love yet? Buy