Akcja została stworzona z myślą o 3 grupach docelowych:

  1. Lekarze – celem akcji w tej grupie była poprawa wizerunku firmy Arkona.
  2. Rodzice – program miał promować wśród nich lakowanie kolorowe, które jest najlepszym sposobem zabezpieczania zębów przed próchnicą.
  3. Dzieci – głównym celem akcji była poprawa stanu zębów polskich dzieci.

Dodatkowo program zakładał zmianę wizerunku stomatologa wśród dzieci i ich rodziców.
Lak kolorowy to jeden z flagowych produktów firmy Arkona. Akcja poza robieniem wiele dobrego dla społeczeństwa przyniesie również zysk firmie.

Podstawą programu jest gra internetowa, która przygotowuje dzieci do wizyty u stomatologa. Na stronie internetowej znajdują się ponadto adresy lekarzy, którzy potrafią poprowadzić wizytę zgodnie z założeniami gry. Obecnie jest ich ponad 700. To najlepsi ambasadorzy marki.
Akcja w swoich założeniach jest niekomercyjna, w związku z tym udało mi się pozyskać patronaty medialne oraz patronat honorowy: Polskiej Akademii Stomatologii Dziecięcej.