W każdym biznesie zdarzają się trudne chwile.
Wydarzenia, które odbijają się na wizerunku firmy/marki.
Produkty przestają się sprzedawać, a klienci stopniowo odchodzą.
Czasem nawet nie wiadomo dlaczego…

 

Znajdź przyczynę. Spadek sprzedaży rzadko związany jest ze spektakularnymi wydarzeniami. Większość klientów odchodzi, dlatego że konkurencja proponuje więcej. Więcej wcale nie oznacza taniej. Tutaj pojawia się pojęcie wartości dodanej. Wartość dodana do produktu, to coś co ma niebagatelne znaczenie. Wartością tą może być wiedza, prestiż czy łatwość użytkowania. Dla każdego produktu/usługi będzie to coś innego. Jedyną wspólną cechą wszystkich wartości dodanych jest fakt, że są one istotne z punktu widzenia klienta.

 

Równie często klienci odchodzą ponieważ nasz produkt staje się gorszy. Jak to gorszy? Jak produkt może stać się gorszy jeśli nic w nim nie zmieniamy? Odpowiedzią na to pytanie jest produkt RELATYWNIE gorszy. Gdy technologia idzie do przodu, produkty konkurencji są coraz nowocześniejsze, a my wciąż stoimy w tym samym miejscu, nasze produkty stają się relatywnie gorsze.
Najczęstszą przyczyną utraty klientów, firm z którymi współpracowałam, był słaby wizerunek marki. Utrata wizerunku marki jest konsekwencją m.in. zbyt późnego wycofywania słabych produktów z rynku. Właściciele są często bardzo przywiązani do pierwszych produktów. To one były kiedyś podstawą rozwoju i sukcesu firmy. Dziś niestety te produkty mogą przyczynić się do osłabienia wizerunku.
Czy w takim razie spektakularne zdarzenia uśmiercające marki i firmy nie zdarzają się? Oczywiście, że się zdarzają! Wyobraź sobie np. osiedle domów pod Warszawą, które zostało częściowo zalane w pierwszym etapie sprzedaży. Takie też mają miejsce i są prawdziwym wyzwaniem. Wyzwaniem, które dodaje skrzydeł.

Prawo i Konie

4 września 2015

Aleja Kasztanowa

1 września 2015

Lubelskie Dworce S.A.

29 sierpnia 2015

FS Nieruchomości

28 sierpnia 2015

Fawag S.A.

27 sierpnia 2015

FS Holding S.A

26 sierpnia 2015

Ewa Bednarz Photography

23 sierpnia 2015

Argentum – biuro rachunkowe

22 sierpnia 2015

Infisolus

21 sierpnia 2015